.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت دکتر هادی ابراهیمی در استقبال از شعار سال 1403
شعارهای سال از تحقق تاتعلل؟!کارگزاران نظام برای عمل به وعده ها درکجا قرار دارند؟
شمال نیوز : کارگزاران نظام از گذشته و حال باید پاسخ بدهند که برای گسترش و تقویت تولید ، اجرای کامل و درست اصل چهل و چهار قانون اساسی ، تحقق سند چشم انداز بیست ساله ی نظام و تسهیل مشارکت ‌ مردم و سرمایه گذاران در حوزه ی تولید چه کرده اند ؟!
شعارهای سال از تحقق تاتعلل؟!کارگزاران نظام برای عمل به وعده ها درکجا قرار دارند؟

شمال نیوز : هادی ابراهیمی دانشیار علوم سیاسی دانشگاه در استقبال از نامگذاری امسال با عنوان سال " جهش تولید با مشارکت مردم " از سوی مقام معظم رهبری ، در یادداشتی نوشت :

 

 اگر انقلاب اسلامی در اواخر ِدهه ی پنجاه توانست طیف ِمتنوع و گسترده ی اجتماعی و سیاسی  را جذب کند ، شعارهای عدالت طلبانه امام خمینی (ره ) و آرامش و اطمینانی بود که این شعارها در اندیشه و قلب ِ مردم ایجاد کرد .

 

نسل پنجاه و هفت به رغم تبلیغاتی که بر علیه آن می شود ، نسلی باورمند و آگاه بود و هیچگاه و هرگز  فریب نخورد .

 

امام خمینی (ره ) پیشوای دینی و سیاسی مردمی بود که به او اعتقاد و اعتماد داشتند.  کلامش را حجت می دانستند و شهامت و ساده زیستی اش زبانزد مردم جهان شد .

 

نسل پنجاه و هفت با رهبری امامش هشت سال جنگ نابرابر مقابل ِ دنیای ظلم و استکبار را با پیروزی به  پایان رساند و جهان را حیرت زده کرد .

 

نسل پنجاه و هفت بنای اقتدار و توانایی جمهوری اسلامی ایران را پی ریخت .

 

نسل ها گذشت اما چرخه ی قدرت سیاسی بیشتر در دست دولتمردانی ماند که برخی از آنها کم کم و به تدریج آموزه های امام ، رهنمودهای رهبری و ارزش های انقلاب را به فراموشی سپردند و اشرافی‌گری را سنت سیاسی خود کردند . آنهایی که دیگر شیفته ی خدمت نیستند و فقط تشنه ی قدرتند.

 

آنهایی که  برای پیشبرد منافع سیاسی و قدرت  خودشان به زبان ،از شعارهای امام و رهبری ، هزینه می کنند اما در عمل سفره ی چرب و نرم معاویه را به نماز ِ عاشقانه ی علی ترجیح می دهند .

 

آنهایی که شاید چندین جلد نهج البلاغه ی نفیس در کتابخانه ی شخصی خود دارند و به  مناسبت و بی مناسبت به دیگران هدیه می دهند اما خودشان از خواندنش وحشت زده می شوند . 

 

وصیت  امام علی به مالک اشتر وجدان خفته شان را بیدار می کند و دلشوره می گیرند . هر جمله ی نهج البلاغه آنها را به یاد شهدا و دوستان همرزمشان می اندازد و از سیره ی خود شرمنده می شوند . هر پندِ نهج البلاغه نمی گذارد لقمه ی حرام از یقه ی سرداری و دگمه های بسته روی گلویشان  پایین برود !!! 

 

آنهایی که همین امروز خبط ها و اشتباهاتشان را به گردن ِ رهبری نظام و انقلاب می اندازند و کوچکترین موفقیت شان را در بوق و کرنا کرده و به نام اقدامات مشعشعانه ی خود جار می زنند .

 

آنهایی که زبان دروغ را زبان رسمی سیاست می پندارند و وعده های غیر عملی به مردم می دهند و هر بار تکه ای از دیوار اعتماد میان مردم و حکومت را تخریب  می کنند ‌.

 

این منفعت طلبان سیاسی و اشراف مسلک کافی ست نهج البلاغه را بخوانند و تصویر تمام قد ِ خود رابر عکس ، در سفارشات امام علی به مالک اشتر ببینند.

 

انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن و نهج البلاغه و صداقت و پاکدستی و ساده زیستی رهبران آن است و اگر مردم‌ کوه مشکلات را بر می تابند ، بخاطر اعتقادات و باورهایی است که هنوز دارند و خون شهدایی است که در راه حفظ ِ  انقلاب و نظام داده اند نه رضایت و خشنودی از وعده های عملی نشده  !!!

 

امسال هم از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شد .

 

این  تاکید موکد بر تقویت تولید و نقش مردم در پیشبرد آن آگاهانه و از روی دانش سیاسی و اقتصادی رهبری است .

 

وقتی در قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران ، بار اقتصاد بر دوش  دولت ، بخش خصوصی و تعاونی های مردم  محور گذاشته شده  ، به چه دلیل و به استناد کدام اصل ‌قانونی ، سرمایه داری دلال محور را به جای تولید مردمی می نشانند  ؟!

 

چرا و با کدام مجوز  قانونی ، شرعی و اخلاقی میلیاردها دلار به شرکت های کاغذی دلال برای واردات  بی دلیل ، اعتبار و تسهیلات می دهند و چرا این دلارها گاه برنمی‌گردد و صرف رفاه مردم نمی شود ؟

 

چرا پرداخت وام و تسهیلات به تعاونی ها باید از هفت خوان ِ رستم بگذرد اما اعطای دلار های نیمایی به بازرگانانی که بیشتر به فکر دلالی هستند تا اقتصاد کشور ، به آسانی و با استفاده از رانت و قدرت سیاسی انجام می گيرد ؟!

 

چند سال ‌ پیاپی رهبری انقلاب بر اقتصاد مقاومتی ، اقدام جهادی و تقویت تولید مُصِرً هستند و عناوین سال‌های اخیر از سوی ایشان ، مبتنی بر تولید و مشارکت مردم است . 

 

کارگزاران نظام از گذشته و حال باید پاسخ بدهند که برای گسترش و تقویت تولید ، اجرای کامل و درست اصل چهل و چهار قانون اساسی ،  تحقق سند  چشم انداز بیست ساله ی نظام و تسهیل مشارکت ‌ مردم و سرمایه گذاران در حوزه ی تولید چه کرده اند ؟!

 

بی تعارف ،  لطفا در آمار همه چیز را درخشان نشان ندهید ، در عمل بگویید چه کرده اید ؟

 

لطفا بفرمایید برای تحقق و عملی کردن دغدغه های رهبر انقلاب طی این سالها چه تمهیداتی بکار برده اید ؟‌ آیا غیر از این است که بگوییم عمل شما و وعده هایتان در ترازوی مردم وزن شده و سنگینی وعده های شما، اندک عمل تان را افشا کرده است ؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.